Dag 19: Washington DC

Vanmorgen zaten we om kwart over negen aan een zeer karig ontbijt. Nou ja, tenzij je van chocolade donuts houd… Stijn, Timo en Tess hadden er geen moeite mee. Het busje van het hotel bracht ons om half elf naar het dichtstbijzijnde metrostation. En daar begon het gepuzzel over de metrokaartjes. Want welke moet je nou nemen, keus uit een heleboel verschillende. Gelukkig was een mevrouw bereid om het helemaal voor ons uit te rekenen. Na tig keer opnieuw alles intikken, was het dan toch eindelijk gelukt!
We zijn op weg naar Capitol Hill. Hier beginnen we onze tour op de National Mall. Bij het Capitool is er veel politie! Alles is superbeveiligd. We lopen wat rond en maken foto’s. Wederom een hete dag vandaag. We zullen zien of we alles vol kunnen houden. MariĆ«lle had gisteren haar voet gestoten (te enthousiast met foto’s maken), dus even kijken hoe dat zal gaan. We lopen op ons gemak verder naar het Smithsonian Air and Space Museum. Dat museum is gratis. Het is er in ieder geval lekker koel binnen! Maar ook heel mooi! Het hangt vol met allerlei soorten vliegtuigen. Ook is er veel te zien over de ruimtevaart. De kids vinden het erg leuk hier. We eten hier ook bij de Mac, eigenlijk een superMac, want die zit ook in dit museum, erg handig. Halverwege de middag gaan we weer naar de metro en stappen uit bij het witte huis. Even bij Barack Obama op de koffie. Of hij thuis is, weten we niet. De vlag hangt in de top, maar dat wil blijkbaar niets zeggen.
Dan maken we een flinke wandeling naar het Lincoln Memorial, want dat wil iedereen toch ook nog wel zien. Op weg daar naar toe nemen we nog een ijsje. Snel opeten, want het smelt waar je bij staat! De afstand valt uiteindelijk mee. We komen eerst bij het Vietnam Memorial, daarna het Korean Memorial en als laatste beklimmen we alle trapjes van het Lincoln Memorial. Alles ziet er groots en indrukwekkend uit. Laat dat maar aan de Amerikanen over, er is hier veel respect voor alles wat met het leger en gevallen soldaten te maken heeft.
Na even uitgerust te hebben, sjokken we terug naar de metro. Als we er zijn, nemen we nog wat broodjes mee bij de Subway. We bellen het hotel voor het shuttlebusje. Na een kwartiertje komt hij ons ophalen. Wanneer we eenmaal terug op de kamer zijn is het al acht uur! We zijn doodop. We gaan alleen nog douchen, eten en relaxen.
Morgen vertrekken we op tijd naar New Jersey voor ons welverdiende dagje aan het strand!